De aarde bevolken

Na het eten van de boom van de kennis van goed en kwaad dreigt de tweede boom voor allerlei problemen te zorgen. Met het pas verworven inzicht, waartoe onder meer kennis over de seksualiteit behoort, zou het eten van de levensboom de mens ook nog onsterfelijkheid geven. (Genesis 3:22  En de Heer God zei: “De mens is nu net als Wij geworden. Want nu weet hij wat goed en wat kwaad is. Daarom mag hij nu niet meer van de boom van eeuwig leven eten. Want zo mag hij geen eeuwig leven krijgen.”).

Daarmee zou hij wel heel erg op God gaan lijken en zou de aarde ook nog overbevolkt kunnen raken. De verbanning uit de tuin van Eden voorkomt dt en zorgt ervoor dat de mensen invulling kunnen geven aan de opdracht de aarde te bewerken en te bevolken. (Genesis 3:23  Daarom stuurde de Heer God hem weg uit de tuin van Eden. Hij moest de aarde gaan bewerken waaruit hij was ontstaan. )

Auteur: ange

Ik ben Patricia, en gebruik soms ook wel de schuilnaam ange. Ik ben een vrouw en woon in Noorden (Nederland) en mijn beroep is Vrijwilligsters/ Bezoek ouderen mensen voor een intake. Vriendschappelijke huisbezoek. Mijn beroep was Kinderleidster en administratietief medewerkster geweest./Gelovig Christendom.. Ik ben geboren op 24/03/1957 en ben nu dus 62 jaar jong. Mijn hobby's zijn: Breien, Lezen, Borduren, Lezen, Christelijke filmen, Godspel muziek, fietsen /. Bezoekt een Christengemeente/Volle Evangelie. Bezoekt af en toe conferenties, retraites. Bidstonden, Vrouwenbijeenkomst. Het Woord van God lezen bestuderen en bidden. Voor gelovigen en niet gelovigen, zieken, noden, problemen, moeilij Bezoekt e

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *