God heeft de aarde gemaakt

U/God heeft de aarde stevig vastgezet, zodat ze nooit meer wankelt. (Psalm 104:5)De aarde werd door Hem/God vast neergezet, zij zal niet omvallen.

De aarde is gebouwd op Gods fundamenten. Buiten God kan niemand haar verzetten. Ook al zullen op een dag de hemelen en de aarde vernietigd worden( 2 Petrus 3:10- Maar de dag van de Heer zal net zo onverwachts komen als een dief in de nacht. Op die dag zal de hemel dreunend verdwijnen. Alles waaruit de aarde bestaat en alles wat op aarde is gedaan, zal verbranden., dan zal Hij/God een nieuwe hemel en een nieuwe aarde maken, die eeuwig zullen bestaan(Jesaja 65:17- De Heer zegt: “Want let op, Ik maak een nieuwe hemel  Met deze hemel wordt niet de woonplaats van God bedoeld, maar de ‘hemel’ die wij boven ons zien. en een nieuwe aarde. Alles wat vroeger gebeurd is, zal vergeten zijn. Niemand zal er nog aan denken; Openbaring 21:1 – En ik zag een nieuwe hemel  Met deze ‘hemel’ bedoelt Johannes niet de woonplaats van God, maar de hemel zoals wij die boven ons zien. De hemel die de woonplaats van God is, is eeuwig. Die wordt niet vernietigd en vervangen door een andere. en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde bestonden niet meer. En de zee  Waarschijnlijk wordt hier met de ‘zee’ de ‘volkerenzee’ bedoeld: de volken die tekeer gaan tegen God en zijn Gezalfde (lees Psalmen 2). Ook is mogelijk dat met de zee het kwaad wordt bedoeld. In het Oude Testament is de zee vaak ook het symbool van het kwaad. was er niet meer. Dezelfde kracht die de wereld bijeenhoudt, vormt ook een stevig fundament voor gelovigen.

Auteur: ange

Ik ben Patricia, en gebruik soms ook wel de schuilnaam ange. Ik ben een vrouw en woon in Noorden (Nederland) en mijn beroep is Vrijwilligsters/ Bezoek ouderen mensen voor een intake. Vriendschappelijke huisbezoek. Mijn beroep was Kinderleidster en administratietief medewerkster geweest./Gelovig Christendom.. Ik ben geboren op 24/03/1957 en ben nu dus 62 jaar jong. Mijn hobby's zijn: Breien, Lezen, Borduren, Lezen, Christelijke filmen, Godspel muziek, fietsen /. Bezoekt een Christengemeente/Volle Evangelie. Bezoekt af en toe conferenties, retraites. Bidstonden, Vrouwenbijeenkomst. Het Woord van God lezen bestuderen en bidden. Voor gelovigen en niet gelovigen, zieken, noden, problemen, moeilij Bezoekt e

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *